Polski English PCK na Facebook.com PCK w portalu nasza-klasa
  • SPRAWOZDANIA
  • APELE
  • OGŁOSZENIA
  • PRACA
  • przetargi
  • WYDAWNICTWA
archiwum aktualności

AKTUALNOŚCI

Znak oddania 2015-06-12

14 czerwca na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Krwiodawcy. By wspierać ideę honorowego oddawania krwi, przez cały okres wakacyjny trwać będzie kampania prospołeczna pod hasłem „Znak Oddania”

14 czerwca na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Krwiodawcy. By wspierać ideę honorowego oddawania krwi, przez cały okres wakacyjny trwać będzie kampania prospołeczna pod hasłem „Znak Oddania”. Patronem kampanii, realizowanej przez markę Viscoplast, jest Polski Czerwony Krzyż.

"Oddając krew - darujesz życie" - to hasło towarzyszy działaniom Polskiego Czerwonego Krzyża od ponad 58 lat - od czasu, gdy PCK zajął się organizacją i propagowaniem honorowego krwiodawstwa oraz uświadamianiem znaczenia krwi w ratowaniu życia i zdrowia ludzkiego.

Planowe i rytmiczne zaopatrzenie regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa w życiodajną krew możliwe jest przede wszystkim dzięki honorowym dawcom. Wakacje to okres, kiedy krwi potrzeba więcej. Niestety okres urlopowy zmniejsza aktywność krwiodawców, ponieważ wyjazdy poza miejsce stałego zamieszkania, często do miejscowości, w których nie ma placówek krwiodawstwa, ograniczają możliwość oddawania krwi. 

Polski Czerwony Krzyż każdego roku apeluje o oddawanie krwi w wakacje. W tym roku robimy to wspólnie z marką Viscoplast. Jest to polska marka z tradycjami, o wysokiej świadomości wśród Polaków, szeroko znana z oferty “codziennych plastrów” na drobne skaleczenia, otarcia, odciski.  Plastry naturalnie kojarzą się i mają kontakt z krwią. Teraz mają także stanowić „znak oddania”. 

Od początku czerwca w całej Polsce trwa kampania prospołeczna „Znak oddania”, zachęcająca do honorowego krwiodawstwa. 

- Oddawanie krwi jest realną pomocą i ratowaniem życia innych. Jest czymś wielkim, a jednocześnie prostym. „Znak oddania” to oddanie sprawie, ważnej idei jaką jest krwiodawstwo. To również prawdziwy ślad po oddaniu krwi, pokazujący, że oddając krew robimy coś dobrego dla innych. Jest rozpoznawalny i prosty, dzięki czemu może stać się pozytywnym symbolem, który inspiruje do działania – tłumaczy Agnieszka Szurała z Działu Produktów Konsumenckich w 3M Poland. 

W ramach akcji przez cały czerwiec prowadzone są działania edukacyjne związane z honorowym oddawaniem krwi. Aktywności są realizowane m.in. w punktach sprzedaży, wśród dystrybutorów oraz na kanałach społecznościowych marki Viscoplast z wykorzystaniem symbolu akcji Znaku Oddania. 

W największych polskich miastach trwa także edukacyjna kampania outdoorowa „Znak oddania”. Komunikaty promujące ideę honorowego krwiodawstwa obecne są m.in. na przystankach autobusowych oraz w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie, Trójmieście, Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie oraz Katowicach. 

Dodatkowo w polskich szpitalach i przychodniach rozlokowano plakaty promujące akcję, a w rozgłośniach radiowych można usłyszeć spot promujący oddawanie krwi, nie tylko przy okazji międzynarodowego dnia krwiodawstwa. 

Plakat - Symbol PCK - Znak Oddania

powrót

Wersja do druku